Piasek kinetyczny, czyli hit tegorocznej zimy

3/17/2016 5 Comments A+ a-

Wiosna, kiedy przyjdzie ta wiosna? Słońce zacznie mocniej grzać i piasek w piaskownicy będzie na tyle ciepły, że będzie można pozwolić dzieciom się nim bawić. Ja nie raz słyszałam w środku zimy –„Mamo, mogę pobawić się piaskiem?” Takie pytanie zawsze kończyło się  godziną ciszy i spokoju, bo właśnie wtedy wyciągałam synkowi  najfajniejszy piasek na świecie – piasek kinetyczny. KINETIC SAND - znacie? Ja nie znałam, do czasu aż synek dostał na prezent na 3 urodziny.  Stał się on naszym zimowym przebojem nr 1.  
 



Piasek kinetyczny to 98% czystego piasku i 2% nietoksycznego polimeru, który  sprawia, że ziarenka trzymają się siebie i nigdy nie wysychają. Sam piasek trudno dokładnie opisać – jest on przyjemny w dotyku, sprawia wrażenia mokrego, ale nie brudzącego, jest bardzo plastyczny. Produkowany w Szwecji posiada niezbędne certyfikaty, a więc jest w pełni bezpieczny.


Posiadamy 1 kg tego piasku, który trzymamy zamknięty w opakowaniu po lodach. Wydawałoby się, że to mało, ale na domowe potrzeby jednego dziecka jest to ilość naprawdę wystarczająca.  Nie mamy żadnego specjalnego pojemnika, do którego byśmy wysypywali piasek (niektórzy polecają pojemniki z IKEA).  Ponieważ syn bawi się piaskiem przeważnie w kuchni, kiedy ja gotuję obiad, dlatego korzystamy z blachy jaka jest w piekarniku.  
 



Zabawa z kinetycznym piaskiem działa relaksująco i na każdego działa tak samo – na początku wzbudza ciekawość, a następnie wciąga. Sama osobiście lubię jak grudki piasku delikatnie opływają moją dłoń po rozgnieceniu piaskowej kuli. Działa to bardzooo odprężająco – przekonajcie się sami i pobawcie się z dziećmi



A co można robić z klejącego się piasku – można z niego lepić kulki, robić babki z foremek, zakopywać w nim różne skarby, budować płaskorzeźby i zamki z piasku oczywiście. Zabawa piaskiem doskonale wpływa na poprawę małej motoryki, rozwija zdolności manualne i oczywiście kreatywność dziecka. Bo z piasku możemy stworzyć co tylko podpowie nam wyobraźnia.







Piasek kinetyczny możemy też wykorzystać do nauki krojenia. Dziecko może samo pociąć plastikowym nożem ulepiony wcześniej np. rogalik z piasku. Dziecko się cieszy, bo w końcu kroi nożem jak dorośli. 


Piasek nadaje się też do wałkowania. A jak już mamy rozwałkowany piasek to zabieramy się za naszą ulubioną zabawę - w odgadywanie śladów. 



Odciskamy różne przedmioty, a zadaniem drugiej osoby jest odgadnąć, który przedmiot zostawił dany ślad. Dziecko uczy się spostrzegawczości i logicznego myślenia.

Zagadka dla Was – który przedmiot ze zdjęcia poniżej zostawił takie ślady? Takie zadanie przygotował dla mnie syn. 



Aaaa zastanawiacie się pewnie – jak długo trzeba sprzątać po takiej zabawie? Moim zdaniem, bardzo krótko. Nawet jeśli dziecko rozsypie piasek na podłogę, wystarczy wziąć większą grudkę i zebrać nią masę z podłogi. Małe kawałki przyciągają się do większych i tworzą większą całość! Piasek dedykowany jest dla dzieci powyżej 3 roku życia. Wtedy dziecko już potrafi skupić się na zabawie w wyznaczonym miejscu bez rozrzucania piasku dookoła siebie.  Młodsze dzieci po prostu trzeba przy zabawie pilnować, bo uwielbiają go rozrzucać i zjadać.
  

Wadą piasku kinetycznego jest jego dość wysoka cena jak za piasek. Jego kilogram kosztuje ok. 55 zł.  Choć w tym przypadku kupujemy coś więcej niż tylko piasek, kupujemy odrobinę magii.

Bardzo się cieszymy, że tu jesteś! Mamy nadzieję, że wpis Ci się spodobał. Zapraszamy do komentowania tutaj lub na FB Pozdrawiamy!
zainspirowana rodzinka :)

 


5 komentarze

Write komentarze
Kusiątka
AUTHOR
12 września 2016 09:39 delete

Super, a ja się właśnie zastanawiałam nad standardowym kolorem :)
Nie mniej jednak przed zimą chcę dokupić drugie 3 kg bo tu się sprawdza reguła im więcej tym lepiej zwłaszcza, że do zabawy nie jest dwoje dzieci tylko 2+2 :)

Reply
avatar
12 września 2016 21:00 delete

to fakt ten piasek ma w sobie coś magicznego bo wciąga również dorosłych :)

Reply
avatar
11 listopada 2021 12:45 delete

Świetnie jest ten artykuł. Mam nadzieję, że będzie ich więcej.

Reply
avatar
13 marca 2022 02:24 delete

Dawno nie było takiego artykułu. Bardzo fajny wpis.

Reply
avatar
16 czerwca 2022 18:44 delete

Myślę, że zdecydowanie większość dzieci lubi bawić się piaskiem i moje jeszcze uwielbiają spędzać czas w samej piaskownicy. Ja jestem zdania, że bardzo fajnie iż taki piasek atestowany http://piasekatestowany.pl/ jest bardzo bezpieczny przy takich zabawach.

Reply
avatar